16.5.2023

Puheentunnistussovellus Inscripta tehostaa Dicure-lääkärin työtä ja antaa lisäarvoa niin potilaalle kuin tilaajalle

Dicure-lääkärin mukana seuraa arkea helpottava Inscripta Direct-sovellus. Tekoälypohjainen puheentunnistus prosessoi sanelut suoraan asiakkaan potilastietojärjestelmään. Näin saavutetaan nopeampi kirjaaminen, joka tuottaa hyötyä niin lääkärille, potilaalle kuin tilaajalle. 

 

Lue lisää

3.5.2023

”Pelkästään positiivista palautetta” – Pihtiputaan aikuisneuvolan arki helpottui Dicuren etävastaanottojen avulla

Hoitaja-avusteinen etävastaanotto on hyvä ja varteenotettava vaihtoehto etenkin syrjäseutujen pieniin keskuksiin, joissa ihmiset uhkaavat jäädä ilman lääkäripalveluita, vakuuttaa terveydenhoitajana työskentelevä Arja Pihlasaho.

 

27.4.2023

Miten onnistuu vastaanotto ja tutkimus etäyhteydellä? Dicure potilaan näkökulmasta

Kysyimme Dicuren hoitaja-avusteisella etävastaanotolla käyneeltä Aunelta (nimi muutettu) kokemuksia uudenlaisesta lääkärikohtaamisesta. Aune asuu vajaan 4000 asukkaan Karstulassa, jossa on jo pitkään kärsitty lääkäripulasta.

 

18.4.2023

Dicure ratkaisi Karstulan lääkäripulan ja purki pitkät hoitojonot

”Dicuren hoitaja-avusteisten etävastaanottojen avulla olemme saaneet hoitojonot purettua”, Karstulan terveysaseman osastonhoitaja Marjo Kotilainen kiittelee.

 

12.4.2023

Dicure-etävastaanottojen käyttöönotto on sujunut jo kolmessa kunnassa yli odotusten

Dicuren hoitaja-avusteiset etälääkärivastaanotot on otettu onnistuneesti käyttöön kolmessa Keski-Suomen hyvinvointialueen kunnassa eli Karstulassa, Viitasaarella sekä Pihtiputaalla.

 

4.4.2023

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

Karstulan terveysasemalla työskentelevän Dicuren yleislääkäri Lajos Molnárin mukaan Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä. 

 

21.3.2023

Dicure ehdottaa ratkaisua pienten paikkakuntien palveluiden turvaamiseksi

Sosiaali- ja terveyspalveluiden suunnittelu vain kasvukeskuksia ja digitaitoisia ajatellen on Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turusen mielestä lyhytnäköistä. Dicuren mielestä pienten paikkakuntien lääkäripulaa voidaan helpottaa nykyistä enemmän etävastaanottopalveluiden avulla.

 

23.2.2023

Dicuren palvelumalli vastaa erinomaisesti STM:n Tiekartta 2023-2027-strategian tavoitteisiin

Sosiaali- ja terveysministeriö julkaisi helmikuussa 2023 hyvinvointialueuudistuksen jälkeiselle ajalle tiekartan, jossa keskeisenä osana on digitalisaatio. Palvelupäällikkö Minna Teiskonen kuvaa Dicuren toimintamallien edistävän strategian kärkiä erinomaisesti, ja kertoo aloitetusta yhteistyöstä ensimmäisen hyvinvointialueen kanssa.

31.1.2023

Lääkäripäivillä Dicuren messuosastolla vierailleet terveysalan ammattilaiset kokevat Dicuren palvelut luotettavina ja laadukkaina

Helsingissä 25.–27.1. järjestetyt Lääkäripäivät kokosivat noin 4000 lääkäriä ja lääketieteen opiskelijaa yhteen eri puolilta Suomea. Palaute Dicuresta oli erittäin positiivista.

20.1.2023

Dicure mukana lääkäripäivillä 25 - 27.1.2023

Dicure lääkäripäivillä mukana. Kerromme Dicuren uudesta etävastaanotto palvelukonseptista ja kehittämästämme datamallista, joka osoittaa paikkakuntakohtaisesti, kuinka monta avoterveydenhuollon potilasta voidaan diagnosoida etävastaanotolla.