14.8.2023

Yleislääkäri Markus Poranen: ”Etälääkäripalveluista Dicure vastaa eniten lähivastaanottoa”

– Laadukas etätutkimusvälineistö sekä sujuva työparityöskentely hoitajan kanssa erottavat Dicuren kilpailijoistaan, kehuu Pihtiputaan ja Viitasaaren terveysasemille työskentelevä yleislääkäri Markus Poranen.

Naantalissa asuvalla Porasella oli kokemusta chat- ja videovastaanotoista jo ennen Dicurelle pestautumistaan alkuvuonna 2023. Nykyään hän työskentelee palvelumme kautta 16 tuntia viikossa.

– Konsepti on mielestäni erittäin toimiva. Lääkärinä minun oli helppo hypätä Dicureen mukaan, sillä palvelu on tarkkaan hiottu. Minun ei tarvinnut juuri saneluohjelmaa kummempaa ladata koneelle, hän perustelee.

Kilpailukykyisen palkkauksen sekä palvelun käyttöönottoon liittyvän tuen ohella etenkin etätutkimusvälineistömme keräävät Poraselta kiitosta. Hänen mukaansa ne sopivat esimerkiksi nielu- ja korvasairauksien, akuuttien infektioiden, ihottumien sekä sydän- ja keuhkoperäisten sairauksien diagnosointiin.

– Tutkimuskameroiden kuvat ovat tarkat ja automaattitarkennus toimii erinomaisesti. Digitaalisella stetoskoopilla sydänäänet kuuluvat selvästi. Dicuren palveluun kuuluvat myös laadukkaat kuulokkeet, jotka auttavat kuuntelussa.

Potilailta Poraselle kantautunut palaute on ollut pelkästään positiivista: muutama heistä on todennut etävastaanottojen sujuneen helpommin ja miellyttävämmin kuin he osasivat odottaa. Hän uskookin, että terveydenhuollon etäpalvelut tulevat lisääntymään tulevaisuudessa.

– Dicure vastaa eniten lähivastaanottoa. Toivon, että tulevaisuuden etäpalvelut olisivat Dicuren kaltaisia! 

 

Ajankohtaiset uutiset

22.1.2024

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Minna Teiskonen

Tervetuloa Dicuren palveluiden ytimeen! Artikkelissa esittelemme Service Manager Minnan roolin etävastaanottopisteiden suunnittelussa ja käyttöönottoprosessissa. Minna varmistaa tarvittavat tiedot, osaamisen ja laitteet ennen toiminnan käynnistämistä. Yhteistyö palveluntilaajan kanssa on keskeistä ja tavoitteena on suunnitella palvelukonsepti sekä käyttöönottoprosessi nykyistä toimintaa tukeviksi. Luottamuksellinen yhteistyö on etusijalla, ja Dicure on valmis ratkaisemaan haasteet.

20.12.2023

Hyvinvointialueiden kehittäminen vaatii tiiviimpää vuoropuhelua ja rohkeampia valintoja – Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turusen toiveet vuodelle 2024

Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen toivoo hyvinvointialueilta avoimempaa mieltä ja valmiutta uusiin käytäntöihin investoimiseen. Millaisia päätöksiä onnistuneiden palveluiden ja palvelukanavien suunnittelu edellyttää hyvinvointialueilta vuonna 2024? Lue Dicuren toimitusjohtajan, Jouni Turusen, terveiset hyvinvointialueiden päättäjille ja kehittäjille!

 

 

13.12.2023

Lääkäripäivät 24.-26.1.2024 Helsingin Messukeskus

Tule tapaamaan meitä Helsingin valtakunnallisille Lääkäripäiville! 

 

 

14.11.2023

Dicurelaiset esittelyssä: Toimitusjohtaja Jouni Turunen

“Pidän tärkeänä sitä, että lääkäreiden saatavuus osana sote-palveluja voidaan säilyttää myös syrjäisemmillä paikkakunnilla. Jos pienet yksiköt ajetaan alas, asiakkaat joutuvat matkustamaan kasvu- ja maakuntakeskuksiin palvelua saadakseen”, Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen painottaa haastattelussaan.

 

 

3.11.2023

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Heli Aspivaara"

Millaisen koulutuksen uudet asiakkaamme saavat Dicure-palvelun käyttöön? Entä mitä palveluun kuuluva jatkuva tuki tarkoittaa – ja millainen merkitys sillä on etävastaanottojen laadulle? Tätä artikkelissa avaa lisää Dicuren emoyhtiön, Sencomin, Service Manager Heli Aspivaara. 

 

14.9.2023

”Dicuren etälääkäripalvelu on paikoin jopa perinteistä lähivastaanottoa sujuvampi”

Dicure on auttanut meitä mahdollistamalla muun muassa nopeamman hoitoon pääsyn, kiittelee Viitasaaren avosairaanhoidossa terveydenhoitajana työskentelevä Emilia Koljonen-Puttonen.