6.9.2023

”Positiivinen palaute Dicuresta on levinnyt kuntalaisten keskuuteen”, iloitaan Karstulassa

– Dicuren ansiosta saimme pidettyä Karstulan terveysaseman auki heinäkuun ajan henkilöstösupistuksista huolimatta ja pystyimme tarjoamaan alueemme asukkaille lääkäriaikoja, Keski-Suomen hyvinvointialueen pohjoisen piirin palvelupäällikkö Tiina Minkkinen kiittelee.

– Dicuren avulla olemme myös purkaneet korona-ajoilta kertyneet hoitojonot, hän lisää.

Hoitaja-avusteinen etälääkäripalvelumme otettiin Karstulassa käyttöön kuluvan vuoden maaliskuussa. Aiemmin terveysasemalla oli tarjottu lääkärin konsultointeja videopuheluiden välityksellä, mutta uudenlainen palvelu innosti mukaan ennakkoluulottomia ja digipalveluista kiinnostuneita hoitajia.

– On hyvä, että sairaanhoitaja tekee tutkimukset potilaalle lääkärin ohjeistamana, mutta tehtävään soveltuu myös työvuosia kerryttänyt lähihoitaja, Minkkinen arvioi.

Ammattitaitoiset Dicure-lääkärit sekä laadukkaat etätutkimusvälineet ovat keränneet hoitajilta kiitosta. Esimerkiksi korvasairauksien diagnosoinnissa käytettävä digitaalinen otoskooppi on Minkkisen mukaan tavallista otoskooppia tarkempi.

– Työparityöskentely lääkärin kanssa sekä potilaille suoritettavat kliiniset tutkimukset ovat lisänneet hoitajien asiantuntijuutta ja osaamista. Myös potilaat ovat suhtautuneet uudenlaiseen etälääkäripalveluun uteliaan myönteisesti. 

Dicure-lääkärimme työskentelee Karstulan terveysasemalle kolmena päivänä viikossa. 

Minkkinen ei löydä Dicuresta moitittavaa, mutta miettii, voisiko palvelua kehittää niin, että tulevaisuudessa myös fysioterapeutit voisivat työskennellä palvelumallissamme tuki- ja liikuntaelinongelmien parissa.

– Dicure on pitänyt meistä hyvää huolta. Positiivinen palaute Dicuresta tuntuu levinneen kuntalaisten keskuuteen, hän hymyilee.

 

 

Ajankohtaiset uutiset

22.1.2024

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Minna Teiskonen

Tervetuloa Dicuren palveluiden ytimeen! Artikkelissa esittelemme Service Manager Minnan roolin etävastaanottopisteiden suunnittelussa ja käyttöönottoprosessissa. Minna varmistaa tarvittavat tiedot, osaamisen ja laitteet ennen toiminnan käynnistämistä. Yhteistyö palveluntilaajan kanssa on keskeistä ja tavoitteena on suunnitella palvelukonsepti sekä käyttöönottoprosessi nykyistä toimintaa tukeviksi. Luottamuksellinen yhteistyö on etusijalla, ja Dicure on valmis ratkaisemaan haasteet.

20.12.2023

Hyvinvointialueiden kehittäminen vaatii tiiviimpää vuoropuhelua ja rohkeampia valintoja – Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turusen toiveet vuodelle 2024

Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen toivoo hyvinvointialueilta avoimempaa mieltä ja valmiutta uusiin käytäntöihin investoimiseen. Millaisia päätöksiä onnistuneiden palveluiden ja palvelukanavien suunnittelu edellyttää hyvinvointialueilta vuonna 2024? Lue Dicuren toimitusjohtajan, Jouni Turusen, terveiset hyvinvointialueiden päättäjille ja kehittäjille!

 

 

13.12.2023

Lääkäripäivät 24.-26.1.2024 Helsingin Messukeskus

Tule tapaamaan meitä Helsingin valtakunnallisille Lääkäripäiville! 

 

 

14.11.2023

Dicurelaiset esittelyssä: Toimitusjohtaja Jouni Turunen

“Pidän tärkeänä sitä, että lääkäreiden saatavuus osana sote-palveluja voidaan säilyttää myös syrjäisemmillä paikkakunnilla. Jos pienet yksiköt ajetaan alas, asiakkaat joutuvat matkustamaan kasvu- ja maakuntakeskuksiin palvelua saadakseen”, Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen painottaa haastattelussaan.

 

 

3.11.2023

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Heli Aspivaara"

Millaisen koulutuksen uudet asiakkaamme saavat Dicure-palvelun käyttöön? Entä mitä palveluun kuuluva jatkuva tuki tarkoittaa – ja millainen merkitys sillä on etävastaanottojen laadulle? Tätä artikkelissa avaa lisää Dicuren emoyhtiön, Sencomin, Service Manager Heli Aspivaara. 

 

14.9.2023

”Dicuren etälääkäripalvelu on paikoin jopa perinteistä lähivastaanottoa sujuvampi”

Dicure on auttanut meitä mahdollistamalla muun muassa nopeamman hoitoon pääsyn, kiittelee Viitasaaren avosairaanhoidossa terveydenhoitajana työskentelevä Emilia Koljonen-Puttonen.