14.9.2023

”Dicuren etälääkäripalvelu on paikoin jopa perinteistä lähivastaanottoa sujuvampi”

– Dicure on auttanut meitä mahdollistamalla muun muassa nopeamman hoitoon pääsyn, kiittelee Viitasaaren avosairaanhoidossa terveydenhoitajana työskentelevä Emilia Koljonen-Puttonen.

Kun Dicure pilotoitiin Viitasaarella alkukeväästä 2023, Koljonen-Puttonen tarttui mielenkiinnolla tilaisuuteen, vaikkei etälääkärin työparina toimiminen ollut hänelle entuudestaan tuttua. Myös kaksi muuta kollegaansa lähtivät innolla osaksi Dicuren tuottamaan etävastaanotto palveluun mukaan.

Uudenlaista työparityöskentelyä Dicure-lääkärin kanssa Koljonen-Puttonen kuvailee opettavaiseksi:

– Olen kartuttanut tietotasoani tutkimalla potilaita lääkärin opastuksella sekä olemalla vastaanotoilla läsnä ja kuulemalla lääkärin ohjeistukset potilaan sairauksiin liittyen.

– Perinteisessä mallissahan paikalla ovat vain potilas ja lääkäri, hän muistuttaa.

Mobiilisalkkumme, joka sisältää kaiken tarvittavan tekniikan etävastaanottopalvelujen tuottamiseksi, kiertää tällä hetkellä Viitasaaren ja Pihtiputaan terveyspalveluiden välillä. Etätutkimusvälineisiimme sisältyvät muun muassa digitaaliset stetos- ja otoskoopit sekä tutkimuskameran. Välineistö soveltuu niin hengityselin- ja virussairauksien, tuki- ja liikuntaelinongelmien kuin iho-ongelmien ja sydänperäisten oireiden tunnistamiseen. Viitasaarella se on käytettävissä kerran viikossa.

– Dicuren etälääkäripalvelu on joissain asioissa sujuvampi kuin perinteinen lähivastaanotto. Esimerkiksi ihomuutoksia on huomattavasti helpompaa arvioida tarkan kameran avulla kuin paljain silmin. Myös potilaat ovat olleet positiivisesti yllättyneitä ja tyytyväisiä, Koljonen-Puttonen summaa.

Dicuren hoitaja-avusteinen etälääkärivastaanotto voidaan viedä sinne, missä diagnosointia ja hoitoon ohjausta eniten tarvitaan – vaikkapa hoivakoteihin ja kotisairaanhoitoon. 

– Haluamme parantaa lääkäripalvelujen saavutettavuutta ja mahdollistaa laadukkaat etävastaanottopalvelut hyvinvointialueille, jotka eivät pysty vastaamaan 1.9.2023 kiristyneisiin hoitotakuun vaatimuksiin, tiivistää Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen.

– Yli 72 % kaikista avoterveydenhuollon lääkärivastaanotoista sopii järjestettäviksi etävastaanotoillamme. Konkreettiset hyödyt syntyvät muun muassa hoitojonojen purkamisesta ja oikea-aikaisen hoitoonpääsyn nopeutumisesta, Turunen lisää.

Esittelemme palveluamme sinulle mielellämme lisää – otathan rohkeasti yhteyttä:

+358 50 306 5510

jouni.turunen@dicure.fi

 

 

 

Ajankohtaiset uutiset

22.1.2024

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Minna Teiskonen

Tervetuloa Dicuren palveluiden ytimeen! Artikkelissa esittelemme Service Manager Minnan roolin etävastaanottopisteiden suunnittelussa ja käyttöönottoprosessissa. Minna varmistaa tarvittavat tiedot, osaamisen ja laitteet ennen toiminnan käynnistämistä. Yhteistyö palveluntilaajan kanssa on keskeistä ja tavoitteena on suunnitella palvelukonsepti sekä käyttöönottoprosessi nykyistä toimintaa tukeviksi. Luottamuksellinen yhteistyö on etusijalla, ja Dicure on valmis ratkaisemaan haasteet.

20.12.2023

Hyvinvointialueiden kehittäminen vaatii tiiviimpää vuoropuhelua ja rohkeampia valintoja – Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turusen toiveet vuodelle 2024

Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen toivoo hyvinvointialueilta avoimempaa mieltä ja valmiutta uusiin käytäntöihin investoimiseen. Millaisia päätöksiä onnistuneiden palveluiden ja palvelukanavien suunnittelu edellyttää hyvinvointialueilta vuonna 2024? Lue Dicuren toimitusjohtajan, Jouni Turusen, terveiset hyvinvointialueiden päättäjille ja kehittäjille!

 

 

13.12.2023

Lääkäripäivät 24.-26.1.2024 Helsingin Messukeskus

Tule tapaamaan meitä Helsingin valtakunnallisille Lääkäripäiville! 

 

 

14.11.2023

Dicurelaiset esittelyssä: Toimitusjohtaja Jouni Turunen

“Pidän tärkeänä sitä, että lääkäreiden saatavuus osana sote-palveluja voidaan säilyttää myös syrjäisemmillä paikkakunnilla. Jos pienet yksiköt ajetaan alas, asiakkaat joutuvat matkustamaan kasvu- ja maakuntakeskuksiin palvelua saadakseen”, Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen painottaa haastattelussaan.

 

 

3.11.2023

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Heli Aspivaara"

Millaisen koulutuksen uudet asiakkaamme saavat Dicure-palvelun käyttöön? Entä mitä palveluun kuuluva jatkuva tuki tarkoittaa – ja millainen merkitys sillä on etävastaanottojen laadulle? Tätä artikkelissa avaa lisää Dicuren emoyhtiön, Sencomin, Service Manager Heli Aspivaara. 

 

14.9.2023

”Dicuren etälääkäripalvelu on paikoin jopa perinteistä lähivastaanottoa sujuvampi”

Dicure on auttanut meitä mahdollistamalla muun muassa nopeamman hoitoon pääsyn, kiittelee Viitasaaren avosairaanhoidossa terveydenhoitajana työskentelevä Emilia Koljonen-Puttonen.