4.4.2023

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

 – Dicuren huippulaadukkaan etätutkimusvälineistön avulla voin tutkia potilaita jopa paremmin kuin lähivastaanotolla, Karstulan terveysasemalle työskentelevä Dicuren yleislääkäri Lajos Molnár kehuu.

– Esimerkiksi iho-ongelmat sekä korva- ja kurkkusairaudet näkyvät Dicuren lähikameralla todella tarkasti. Myös digitaalinen stetoskooppi on korkealaatuisempi ja herkempi kuin lähivastaanotolla käytetyt, hän perustelee.

Molnárin mielestä uudenlainen lääkäri–hoitaja -työparimalli parantaa potilastyytyväisyyttä. Kotimaassaan Unkarissa Molnár oli tottunut työskentelemään yhdessä hoitajan kanssa ja iloitsee, että Dicuren myötä hän pääsi vihdoin vastaavaan tiimityöhön, jossa potilasta voidaan hoitaa korkealaatuisesti sekä lääkärin että hoitajan ammattitaitoa hyödyntäen.

– Sairaanhoitajan avulla saan laajemmat taustatiedot potilaista kuin perinteisellä vastaanotolla. Myös potilaan näkökulmasta hoito on parempaa ja turvallisempaa, kun hoitaja on läsnä ja voi tarvittaessa vastata mahdollisiin epäselvyyksiin lääkärin siirryttyä seuraavien asiakkaiden pariin.

Suurin osa potilaiden ongelmista voidaan Molnárin mukaan ratkaista Dicuren etävastaanotolla. Se sopii niin akuuttien ja kroonisten hengitysongelmien, sepelvaltimotaudin kuin useimpien tuki- ja liikuntaelinsairauksien toteamiseen.

– Myös vatsasairauksien ja mielialaan liittyvien ongelmien arvio onnistuu Dicuren-mallissa, hän lisää.

Molnár kertoo, että yli 90 %:n hoitamistaan potilaista ovat olleet tyytyväisiä Dicure-etävastaanottoon. Tulos ylitti myös hänen omat odotuksensa: jopa potilaat, jotka aluksi epäilivät toimintamallia, ovat poistuneet vastaanotolta tyytyväisin mielin. Tiedon uudenlaisesta työskentelymallista hän sai markkinointisähköpostin kautta, eikä epäröinyt tarttua toimeen, sillä Dicuren etätutkimusvälineistön kehittänyt Sencom oli hänelle entuudestaan tuttu.

– En ole koskaan Suomessa saanut parempaa perehdytystä välineiden ja tekniikan osalta kuin Dicurelta: välineistö esiteltiin minulle paikan päällä, minkä lisäksi tuki on tavoitettavissa koko ajan. 110-prosenttisesti positiivinen kokemus!

Molnár uskoo edistyksellisten etävastaanottojen olevan terveysalan tulevaisuus. Etänä työskentely ei ainoastaan tuo lääkärityöhön vapautta hoidon laadusta tinkimättä, mutta säästää myös kuluja ja aikaa, kun pitkiä työmatkoja ei tarvitse taittaa esimerkiksi omalla autolla.

– Dicuren-malliin hyppääminen on paras urallani tekemäni päätös! Jos pitää hakemalla hakea jotain kehitettävää, niin voisipa toimenpiteitä tehdä tulevaisuudessa näytön kautta, Molnár nauraa ja kannustaa myös kollegoitaan hakemaan Dicure-lääkäriksi.

Kiinnostaisiko sinua lääkärin työ sijainnistasi riippumatta ja juuri sinulle sopivina ajankohtina? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää: https://www.dicure.fi/fi/meille-toihin

Ajankohtaiset uutiset

15.3.2024

Hoitaja-avusteinen etävastaanottopalvelu yhdistää etälääkärin ja perinteisen lähivastaanoton hyvät puolet

Etävastaanottopalveluja on tarjottu innovatiivisena ratkaisuna Suomen lääkäripulaan, mutta niiden tehokkuus ja turvallisuus riippuu toteutustavasta. Hoitaja-avusteinen etä- ja lähilääkärivastaanottoa yhdistelevä palvelu mahdollistaa laadukkaan ja turvallisen hoidon, auttaen turvaamaan terveyspalveluita ympäri Suomen.

22.1.2024

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Minna Teiskonen

Tervetuloa Dicuren palveluiden ytimeen! Artikkelissa esittelemme Service Manager Minnan roolin etävastaanottopisteiden suunnittelussa ja käyttöönottoprosessissa. Minna varmistaa tarvittavat tiedot, osaamisen ja laitteet ennen toiminnan käynnistämistä. Yhteistyö palveluntilaajan kanssa on keskeistä ja tavoitteena on suunnitella palvelukonsepti sekä käyttöönottoprosessi nykyistä toimintaa tukeviksi. Luottamuksellinen yhteistyö on etusijalla, ja Dicure on valmis ratkaisemaan haasteet.

20.12.2023

Hyvinvointialueiden kehittäminen vaatii tiiviimpää vuoropuhelua ja rohkeampia valintoja – Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turusen toiveet vuodelle 2024

Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen toivoo hyvinvointialueilta avoimempaa mieltä ja valmiutta uusiin käytäntöihin investoimiseen. Millaisia päätöksiä onnistuneiden palveluiden ja palvelukanavien suunnittelu edellyttää hyvinvointialueilta vuonna 2024? Lue Dicuren toimitusjohtajan, Jouni Turusen, terveiset hyvinvointialueiden päättäjille ja kehittäjille!

 

 

13.12.2023

Lääkäripäivät 24.-26.1.2024 Helsingin Messukeskus

Tule tapaamaan meitä Helsingin valtakunnallisille Lääkäripäiville! 

 

 

14.11.2023

Dicurelaiset esittelyssä: Toimitusjohtaja Jouni Turunen

“Pidän tärkeänä sitä, että lääkäreiden saatavuus osana sote-palveluja voidaan säilyttää myös syrjäisemmillä paikkakunnilla. Jos pienet yksiköt ajetaan alas, asiakkaat joutuvat matkustamaan kasvu- ja maakuntakeskuksiin palvelua saadakseen”, Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen painottaa haastattelussaan.

 

 

3.11.2023

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Heli Aspivaara"

Millaisen koulutuksen uudet asiakkaamme saavat Dicure-palvelun käyttöön? Entä mitä palveluun kuuluva jatkuva tuki tarkoittaa – ja millainen merkitys sillä on etävastaanottojen laadulle? Tätä artikkelissa avaa lisää Dicuren emoyhtiön, Sencomin, Service Manager Heli Aspivaara.