4.4.2023

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

 – Dicuren huippulaadukkaan etätutkimusvälineistön avulla voin tutkia potilaita jopa paremmin kuin lähivastaanotolla, Karstulan terveysasemalle työskentelevä Dicuren yleislääkäri Lajos Molnár kehuu.

– Esimerkiksi iho-ongelmat sekä korva- ja kurkkusairaudet näkyvät Dicuren lähikameralla todella tarkasti. Myös digitaalinen stetoskooppi on korkealaatuisempi ja herkempi kuin lähivastaanotolla käytetyt, hän perustelee.

Molnárin mielestä uudenlainen lääkäri–hoitaja -työparimalli parantaa potilastyytyväisyyttä. Kotimaassaan Unkarissa Molnár oli tottunut työskentelemään yhdessä hoitajan kanssa ja iloitsee, että Dicuren myötä hän pääsi vihdoin vastaavaan tiimityöhön, jossa potilasta voidaan hoitaa korkealaatuisesti sekä lääkärin että hoitajan ammattitaitoa hyödyntäen.

– Sairaanhoitajan avulla saan laajemmat taustatiedot potilaista kuin perinteisellä vastaanotolla. Myös potilaan näkökulmasta hoito on parempaa ja turvallisempaa, kun hoitaja on läsnä ja voi tarvittaessa vastata mahdollisiin epäselvyyksiin lääkärin siirryttyä seuraavien asiakkaiden pariin.

Suurin osa potilaiden ongelmista voidaan Molnárin mukaan ratkaista Dicuren etävastaanotolla. Se sopii niin akuuttien ja kroonisten hengitysongelmien, sepelvaltimotaudin kuin useimpien tuki- ja liikuntaelinsairauksien toteamiseen.

– Myös vatsasairauksien ja mielialaan liittyvien ongelmien arvio onnistuu Dicuren-mallissa, hän lisää.

Molnár kertoo, että yli 90 %:n hoitamistaan potilaista ovat olleet tyytyväisiä Dicure-etävastaanottoon. Tulos ylitti myös hänen omat odotuksensa: jopa potilaat, jotka aluksi epäilivät toimintamallia, ovat poistuneet vastaanotolta tyytyväisin mielin. Tiedon uudenlaisesta työskentelymallista hän sai markkinointisähköpostin kautta, eikä epäröinyt tarttua toimeen, sillä Dicuren etätutkimusvälineistön kehittänyt Sencom oli hänelle entuudestaan tuttu.

– En ole koskaan Suomessa saanut parempaa perehdytystä välineiden ja tekniikan osalta kuin Dicurelta: välineistö esiteltiin minulle paikan päällä, minkä lisäksi tuki on tavoitettavissa koko ajan. 110-prosenttisesti positiivinen kokemus!

Molnár uskoo edistyksellisten etävastaanottojen olevan terveysalan tulevaisuus. Etänä työskentely ei ainoastaan tuo lääkärityöhön vapautta hoidon laadusta tinkimättä, mutta säästää myös kuluja ja aikaa, kun pitkiä työmatkoja ei tarvitse taittaa esimerkiksi omalla autolla.

– Dicuren-malliin hyppääminen on paras urallani tekemäni päätös! Jos pitää hakemalla hakea jotain kehitettävää, niin voisipa toimenpiteitä tehdä tulevaisuudessa näytön kautta, Molnár nauraa ja kannustaa myös kollegoitaan hakemaan Dicure-lääkäriksi.

Kiinnostaisiko sinua lääkärin työ sijainnistasi riippumatta ja juuri sinulle sopivina ajankohtina? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää: https://www.dicure.fi/fi/meille-toihin

Ajankohtaiset uutiset

16.5.2023

Puheentunnistussovellus Inscripta tehostaa Dicure-lääkärin työtä ja antaa lisäarvoa niin potilaalle kuin tilaajalle

Dicure-lääkärin mukana seuraa arkea helpottava Inscripta Direct-sovellus. Tekoälypohjainen puheentunnistus prosessoi sanelut suoraan asiakkaan potilastietojärjestelmään. Näin saavutetaan nopeampi kirjaaminen, joka tuottaa hyötyä niin lääkärille, potilaalle kuin tilaajalle. 

 

3.5.2023

”Pelkästään positiivista palautetta” – Pihtiputaan aikuisneuvolan arki helpottui Dicuren etävastaanottojen avulla

Hoitaja-avusteinen etävastaanotto on hyvä ja varteenotettava vaihtoehto etenkin syrjäseutujen pieniin keskuksiin, joissa ihmiset uhkaavat jäädä ilman lääkäripalveluita, vakuuttaa terveydenhoitajana työskentelevä Arja Pihlasaho.

 

27.4.2023

Miten onnistuu vastaanotto ja tutkimus etäyhteydellä? Dicure potilaan näkökulmasta

Kysyimme Dicuren hoitaja-avusteisella etävastaanotolla käyneeltä Aunelta (nimi muutettu) kokemuksia uudenlaisesta lääkärikohtaamisesta. Aune asuu vajaan 4000 asukkaan Karstulassa, jossa on jo pitkään kärsitty lääkäripulasta.

 

18.4.2023

Dicure ratkaisi Karstulan lääkäripulan ja purki pitkät hoitojonot

”Dicuren hoitaja-avusteisten etävastaanottojen avulla olemme saaneet hoitojonot purettua”, Karstulan terveysaseman osastonhoitaja Marjo Kotilainen kiittelee.

 

12.4.2023

Dicure-etävastaanottojen käyttöönotto on sujunut jo kolmessa kunnassa yli odotusten

Dicuren hoitaja-avusteiset etälääkärivastaanotot on otettu onnistuneesti käyttöön kolmessa Keski-Suomen hyvinvointialueen kunnassa eli Karstulassa, Viitasaarella sekä Pihtiputaalla.

 

4.4.2023

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

Karstulan terveysasemalla työskentelevän Dicuren yleislääkäri Lajos Molnárin mukaan Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä.