29.11.2022

Dicure vastaa hyvinvointialueiden lääkäripulaan ja hoitotakuisiin uudenlaisella etälääkärimallilla

Edistykselliseen etätutkimusvälineistöön sekä uudenlaiseen työparityöskentelyyn pohjautuva palvelumme takaa lisää lääkäreitä hyvinvointialueille – tinkimättä potilaan inhimillisestä ja läsnäolevasta hoidosta. 

Dicure parantaa hoidon saatavuutta, pienentää päivystyksiin kohdistuvaa ruuhkaa sekä ennaltaehkäisee sairauksien pitkittymistä. Palvelumme vastaa mahdollisiin hoitotakuutiukennuksiin lääkärien paremman saatavuuden sekä oikea-aikaisen hoidon myötä. Hoitaja-avusteisia etävastaanottoja voidaan hyödyntää miltei kaikissa hyvinvointialueiden yksiköissä läpi Suomen.

“Me tuomme toimipisteeseesi etäpalvelumallin, joka sisältää tutkimusvälineet, etälääkärin sekä hoitajanne koulutuksen palvelun käyttöön – erityistä digiosaamista ei tarvita.” - Jouni Turunen, konseptikehittäjä ja toimitusjohtaja

Hoitaja aina fyysisesti läsnä

Palvelumallissamme hoitaja on potilaan luona joko hänen kotonaan tai palveluntilaajan toimipisteessä, kuten terveyskeskuksessa tai hoivakodissa. Hoitaja muodostaa turvatun etäyhteyden Dicuren lääkäriin, joka osallistuu vastaanotolle paikkakuntariippumattomasti mistä päin Suomea tahansa.

Kouluttamamme sairaanhoitaja toimii ikään kuin etälääkärin käsinä. Edistyksellisen tutkimusvälineistömme avulla hän suorittaa tutkimuksia, jotka välittyvät vastaanotolle osallistuvalle Dicure-lääkärille turvatulla videoyhteydellä. 

Etätutkimusvälineinä käytössä ovat muun muassa digitaaliset stetos- ja otoskoopit sekä erilaisia tutkimuskameroita, joiden avulla voimme diagnosoida useimmat verenkierto- ja -hengityselinten sairaudet, korva- ja -silmäsairaudet sekä erilaiset iho-ongelmat. Tutkimusten jälkeen potilas voi halutessaan jatkaa keskustelua etälääkärin kanssa kahden. Hoitosuhde voi jatkua pitkäaikaisenakin. Palvelumallimme mukaisesti vastaamme yhdessä palvelun tilaajan kanssa kokonaisuuden toimivuudesta.  

Dicure-malli:

  • Yhdistää etälääkärin ja perinteisen vastaanoton parhaat puolet
  • Kustannustehokas etäpalvelumalli
  • Mahdollistaa oikea-aikaisen ja kattavan tutkimuksen
  • Vähentää lääkäripulaa ja päivystysruuhkaa
  • Vastaa mahdollisesti kiristyviin hoitotakuisiin
  • Edistää globaalia hyvinvointia vähentämällä lääkäreiden siirtymiseen liittyvää ilmasto- ja ympäristökuormitusta

Ajankohtaiset uutiset

16.5.2023

Puheentunnistussovellus Inscripta tehostaa Dicure-lääkärin työtä ja antaa lisäarvoa niin potilaalle kuin tilaajalle

Dicure-lääkärin mukana seuraa arkea helpottava Inscripta Direct-sovellus. Tekoälypohjainen puheentunnistus prosessoi sanelut suoraan asiakkaan potilastietojärjestelmään. Näin saavutetaan nopeampi kirjaaminen, joka tuottaa hyötyä niin lääkärille, potilaalle kuin tilaajalle. 

 

3.5.2023

”Pelkästään positiivista palautetta” – Pihtiputaan aikuisneuvolan arki helpottui Dicuren etävastaanottojen avulla

Hoitaja-avusteinen etävastaanotto on hyvä ja varteenotettava vaihtoehto etenkin syrjäseutujen pieniin keskuksiin, joissa ihmiset uhkaavat jäädä ilman lääkäripalveluita, vakuuttaa terveydenhoitajana työskentelevä Arja Pihlasaho.

 

27.4.2023

Miten onnistuu vastaanotto ja tutkimus etäyhteydellä? Dicure potilaan näkökulmasta

Kysyimme Dicuren hoitaja-avusteisella etävastaanotolla käyneeltä Aunelta (nimi muutettu) kokemuksia uudenlaisesta lääkärikohtaamisesta. Aune asuu vajaan 4000 asukkaan Karstulassa, jossa on jo pitkään kärsitty lääkäripulasta.

 

18.4.2023

Dicure ratkaisi Karstulan lääkäripulan ja purki pitkät hoitojonot

”Dicuren hoitaja-avusteisten etävastaanottojen avulla olemme saaneet hoitojonot purettua”, Karstulan terveysaseman osastonhoitaja Marjo Kotilainen kiittelee.

 

12.4.2023

Dicure-etävastaanottojen käyttöönotto on sujunut jo kolmessa kunnassa yli odotusten

Dicuren hoitaja-avusteiset etälääkärivastaanotot on otettu onnistuneesti käyttöön kolmessa Keski-Suomen hyvinvointialueen kunnassa eli Karstulassa, Viitasaarella sekä Pihtiputaalla.

 

4.4.2023

Dicuren etälääkäri Lajos Molnár hoitaa Karstulan terveysaseman potilaita: Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä

Karstulan terveysasemalla työskentelevän Dicuren yleislääkäri Lajos Molnárin mukaan Dicuren hoitaja-avusteinen etävastaanotto parantaa potilastyytyväisyyttä.