29.11.2022
Edistykselliseen etätutkimusvälineistöön sekä uudenlaiseen työparityöskentelyyn pohjautuva palvelumme takaa lisää lääkäreitä hyvinvointialueille – tinkimättä potilaan inhimillisestä ja läsnäolevasta hoidosta.
Dicure parantaa hoidon saatavuutta, pienentää päivystyksiin kohdistuvaa ruuhkaa sekä ennaltaehkäisee sairauksien pitkittymistä. Palvelumme vastaa mahdollisiin hoitotakuutiukennuksiin lääkärien paremman saatavuuden sekä oikea-aikaisen hoidon myötä. Hoitaja-avusteisia etävastaanottoja voidaan hyödyntää miltei kaikissa hyvinvointialueiden yksiköissä läpi Suomen.
“Me tuomme toimipisteeseesi etäpalvelumallin, joka sisältää tutkimusvälineet, etälääkärin sekä hoitajanne koulutuksen palvelun käyttöön – erityistä digiosaamista ei tarvita.” - Jouni Turunen, konseptikehittäjä ja toimitusjohtaja
Hoitaja aina fyysisesti läsnä
Palvelumallissamme hoitaja on potilaan luona joko hänen kotonaan tai palveluntilaajan toimipisteessä, kuten terveyskeskuksessa tai hoivakodissa. Hoitaja muodostaa turvatun etäyhteyden Dicuren lääkäriin, joka osallistuu vastaanotolle paikkakuntariippumattomasti mistä päin Suomea tahansa.
Kouluttamamme sairaanhoitaja toimii ikään kuin etälääkärin käsinä. Edistyksellisen tutkimusvälineistömme avulla hän suorittaa tutkimuksia, jotka välittyvät vastaanotolle osallistuvalle Dicure-lääkärille turvatulla videoyhteydellä.
Etätutkimusvälineinä käytössä ovat muun muassa digitaaliset stetos- ja otoskoopit sekä erilaisia tutkimuskameroita, joiden avulla voimme diagnosoida useimmat verenkierto- ja -hengityselinten sairaudet, korva- ja -silmäsairaudet sekä erilaiset iho-ongelmat. Tutkimusten jälkeen potilas voi halutessaan jatkaa keskustelua etälääkärin kanssa kahden. Hoitosuhde voi jatkua pitkäaikaisenakin. Palvelumallimme mukaisesti vastaamme yhdessä palvelun tilaajan kanssa kokonaisuuden toimivuudesta.
Dicure-malli: