20.1.2023

Dicure mukana lääkäripäivillä 25 - 27.1.2023

Tervetuloa Lääkäripäiville kuulemaan, kuinka moni hyvinvointialueesi potilaista voidaan hoitaa Dicure-mallilla.

Hoitaja-avusteisen etävastaanottopalvelun avulla yli 72% potilaista voitaisiin diagnosoida myös alueilla, joissa hoitotakuu ei täyty.

Teknologiayhtiö Sencom on kehittänyt sosiaali- ja terveysalan etäpalveluja sekä niihin liittyviä prosesseja jo vuodesta 2014. Lähes kymmenvuotisen kokemuksen tuloksena syntyi Dicure – hoitaja-avusteinen etävastaanottopalvelu.

– Edistykselliseen etätutkimusvälineistöön sekä uudenlaiseen lääkäri–hoitaja työparityöskentelyyn pohjautuvassa Dicure-mallissa lääkäri voi vastaanottaa keskimäärin 10–16 potilasta työvuoronsa aikana riippuen vastaanoton pituudesta, kokonaiskonseptin kehittämisestä vastaava Jouni Turunen kertoo.

Dicure tehostaa lääkäripalveluiden saatavuutta ja vastaa kiristyviin hoitotakuisiin tuomalla lääkärin etänä myös paikkakunnille, joille heitä ei muutoin saataisi palkattua esimerkiksi pitkien välimatkojen takia. Sairaanhoitaja suorittaa tarvittavat tutkimukset potilaalle paikan päällä Dicuren etätutkimusvälineillä ja etälääkärin ohjeistamana.

– Lääkäri voi aidosti keskittyä potilaiden kohtaamiseen, kun työaikaa ei tuhlaannu ylimääräisiin tehtäviin, Turunen lupaa.

Dicure esittelee Lääkäripäivillä datamallin, joka osoittaa paikkakuntakohtaisesti, kuinka monta avoterveydenhuollon potilasta voidaan diagnosoida Dicure-etävastaanotolla. Datamalli perustuu sekä THL:n avoterveydenhuollon diagnoositilastoihin että etätutkimusvälineitä seitsemän vuoden aikana käyttäneiden lääkäreiden kokemuksiin ja arviointeihin siitä, millaisia sairauksia voidaan diagnosoida ja hoitaa etävastaanotolla. Arvio osoittaa selkeän grafiikan avulla paikkakunnat, jotka voisivat erityisesti hyötyä etänä toteutettavasta lääkäripalvelusta.

– Lisäksi olemme keränneet ja tilastoineet lääkäreiltämme saamia tietoja sekä palautetta liki vuosikymmenen, Turunen lisää. Tule kuulemaan datamallin tulokset sekä tutustumaan Dicureen keskiviikkona 25.1.2023 klo 13 Messukeskuksen osastollemme 2g48.

Lämpimästi tervetuloa!

 

Ajankohtaiset uutiset

15.3.2024

Hoitaja-avusteinen etävastaanottopalvelu yhdistää etälääkärin ja perinteisen lähivastaanoton hyvät puolet

Etävastaanottopalveluja on tarjottu innovatiivisena ratkaisuna Suomen lääkäripulaan, mutta niiden tehokkuus ja turvallisuus riippuu toteutustavasta. Hoitaja-avusteinen etä- ja lähilääkärivastaanottoa yhdistelevä palvelu mahdollistaa laadukkaan ja turvallisen hoidon, auttaen turvaamaan terveyspalveluita ympäri Suomen.

22.1.2024

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Minna Teiskonen

Tervetuloa Dicuren palveluiden ytimeen! Artikkelissa esittelemme Service Manager Minnan roolin etävastaanottopisteiden suunnittelussa ja käyttöönottoprosessissa. Minna varmistaa tarvittavat tiedot, osaamisen ja laitteet ennen toiminnan käynnistämistä. Yhteistyö palveluntilaajan kanssa on keskeistä ja tavoitteena on suunnitella palvelukonsepti sekä käyttöönottoprosessi nykyistä toimintaa tukeviksi. Luottamuksellinen yhteistyö on etusijalla, ja Dicure on valmis ratkaisemaan haasteet.

20.12.2023

Hyvinvointialueiden kehittäminen vaatii tiiviimpää vuoropuhelua ja rohkeampia valintoja – Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turusen toiveet vuodelle 2024

Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen toivoo hyvinvointialueilta avoimempaa mieltä ja valmiutta uusiin käytäntöihin investoimiseen. Millaisia päätöksiä onnistuneiden palveluiden ja palvelukanavien suunnittelu edellyttää hyvinvointialueilta vuonna 2024? Lue Dicuren toimitusjohtajan, Jouni Turusen, terveiset hyvinvointialueiden päättäjille ja kehittäjille!

 

 

13.12.2023

Lääkäripäivät 24.-26.1.2024 Helsingin Messukeskus

Tule tapaamaan meitä Helsingin valtakunnallisille Lääkäripäiville! 

 

 

14.11.2023

Dicurelaiset esittelyssä: Toimitusjohtaja Jouni Turunen

“Pidän tärkeänä sitä, että lääkäreiden saatavuus osana sote-palveluja voidaan säilyttää myös syrjäisemmillä paikkakunnilla. Jos pienet yksiköt ajetaan alas, asiakkaat joutuvat matkustamaan kasvu- ja maakuntakeskuksiin palvelua saadakseen”, Dicuren toimitusjohtaja Jouni Turunen painottaa haastattelussaan.

 

 

3.11.2023

"Dicurelaiset esittelyssä: Service Manager Heli Aspivaara"

Millaisen koulutuksen uudet asiakkaamme saavat Dicure-palvelun käyttöön? Entä mitä palveluun kuuluva jatkuva tuki tarkoittaa – ja millainen merkitys sillä on etävastaanottojen laadulle? Tätä artikkelissa avaa lisää Dicuren emoyhtiön, Sencomin, Service Manager Heli Aspivaara.